Een set gegroefde remschijven, geschikt voor de achterzijde van de volgende modellen:
BMW 3 serie F30 en F31 316i, 316D, 318i, 318D, 320i, 320D, 325D, 328i en 330i 2012 – 2019.
EBC‘s GD serie is te herkennen aan brede maanvormige groeven en waaiervormige spots. Vanaf medio 2014 worden alle GD schijven in de zwarte coating geleverd. Alle EBC remschijven zijn geproduceerd in het zusterbedrijf in Zuid-Engeland, en met precisie nabewerkt. Remschijven worden gemaakt uit een hoogwaardige "schijflegering", namelijk uit grijs ijzer en koper dat gegoten wordt uit onbewerkt zeer zuiver ijzer. Hierdoor wordt de warmtegeleiding en slijtweerstand verhoogd.
Alle EBC Premium remschijven zijn gegoten met een materiaalsterkte van 150 N/m2, met een strikt gecontroleerde oppervlaktehardheid die minder dan 20 HB mag variëren. Daarna worden ze met precisie bewerkt CNC met een oppervlaktetolerantie van minder dan 0.001 mm.
De unieke brede groeven trekken bij hevig remmen koele lucht naar het remblok. Op die manier daalt de remtemperatuur, terwijl het gas, vuil, stof en afval uit de contactzone met het remblok afgevoerd wordt. Het remmen in off-road condities (nat, modder of zand) verbetert, waardoor ze ook een goede keuze zijn voor 4x4 auto‘s. De “spots” elimineren het risico op scheurtjes in de schijf, wat vaak voorkomt bij volledig geperforeerde remschijven.
Een set gegroefde remschijven, geschikt voor de achterzijde van de volgende modellen:
BMW 3 serie F30 en F31 316i, 316D, 318i, 318D, 320i, 320D, 325D, 328i en 330i 2012 – 2019.
EBC‘s GD serie is te herkennen aan brede maanvormige groeven en waaiervormige spots. Vanaf medio 2014 worden alle GD schijven in de zwarte coating geleverd. Alle EBC remschijven zijn geproduceerd in het zusterbedrijf in Zuid-Engeland, en met precisie nabewerkt. Remschijven worden gemaakt uit een hoogwaardige "schijflegering", namelijk uit grijs ijzer en koper dat gegoten wordt uit onbewerkt zeer zuiver ijzer. Hierdoor wordt de warmtegeleiding en slijtweerstand verhoogd.
Alle EBC Premium remschijven zijn gegoten met een materiaalsterkte van 150 N/m2, met een strikt gecontroleerde oppervlaktehardheid die minder dan 20 HB mag variëren. Daarna worden ze met precisie bewerkt CNC met een oppervlaktetolerantie van minder dan 0.001 mm.
De unieke brede groeven trekken bij hevig remmen koele lucht naar het remblok. Op die manier daalt de remtemperatuur, terwijl het gas, vuil, stof en afval uit de contactzone met het remblok afgevoerd wordt. Het remmen in off-road condities (nat, modder of zand) verbetert, waardoor ze ook een goede keuze zijn voor 4x4 auto‘s. De “spots” elimineren het risico op scheurtjes in de schijf, wat vaak voorkomt bij volledig geperforeerde remschijven.