Hoe plaats ik een bestelling?
Stap 1: U kunt uw artikel eenvoudig zoeken via 'Producten zoeken' of door naar het type BMW van uw keuze te gaan.
Stap 2: Indien u het gewenste artikel gevonden heeft, klikt u op de knop 'Bestellen'. U heeft daarna de keuze om verder te winkelen of naar uw winkelwagen te gaan.
Stap 3: U kunt kiezen voor verschillende opties om te betalen en te leveren. U ziet daarnaast het totaalbedrag van uw aankopen.
Stap 4: U kunt de keuze maken om verder te winkelen, de aantallen te wijzigen of de artikelen daadwerkelijk bestellen.
Stap 5: Klik op "bestel deze artikelen". U komt vervolgens op een nieuwe pagina, waar u gevraagd wordt een aantal gegevens in te voeren. Daarnaast kunt u een opmerking plaatsen.
Stap 6: U neemt kennis van de algemene voorwaarden en wanneer u akkoord gaat vinkt u dit aan. Daarnaast kunt u de algemene voorwaarden ook downloaden.
Stap 7: U kunt kiezen voor één van onze betaalmethode.
Stap 8: Vervolgens klikt u op de knop 'ga verder'. U ziet nog een keer een volledig overzicht van uw bestelling.
Stap 9: Indien alle gegevens juist zijn, klikt u op 'definitief bestellen'. U krijgt daarna van ons een bevestigingsmail. Door op definitief bestellen te klikken, gaat u een betalingsverplichting aan.
Indien u hulp nodig heeft met bestellen, kunt u contact met ons opnemen.
Dat kan via email op support@bimmerproducts.nl of via telefoon, op nummer 033-2600070.
Wat zijn de betaalmogelijkheden?
U kunt de betaling van de bestelling voldoen via bankoverschrijving, IDeal, Bancontact (voor Belgische klanten), Visa en MasterCard.
Wat als de betaling mislukt?
Mocht de betaling onverhoopt afgebroken worden, ontvangt u automatisch een email met de factuur. U kunt de betaling dan handmatig overmaken onder vermelding van het ordernummer of gebruik maken van de meegestuurde betaallink.
Ik heb geen orderbevestiging ontvangen, wat nu?
Het kan voorkomen dat de orderbevestiging in de spam of ongewenste email terecht komt. Als dit niet het geval is, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij staan klaar om te controleren of de bestelling correct ontvangen is.
Kan ik mijn online bestelling afhalen?
Indien u uw bestelling online geplaatst heeft is het helaas niet mogelijk om deze af te halen. Wij hebben verschillende magazijnen waaruit de onderdelen verstuurd kunnen worden.
Kan ik producten afhalen?
Wij hebben een afhaallocatie op de Watergoorweg 51A, 3861 MA in Nijkerk. Wij vragen u wel te mailen of te bellen om na te gaan of we de gewenste artikelen op voorraad hebben liggen. Wij hebben verschillende magazijnen met onze voorraad waardoor wij niet alles in Nijkerk hebben. U kunt bij ons pinnen en contant betalen.
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Als u iets wilt wijzigen in de bestelling kunt u het beste zo snel mogelijk contact opnemen via de e-mail of telefoon. Soms is het nog mogelijk om bepaalde gegevens te wijzigen, echter kunnen wij niet garanderen dat dit nog lukt.
Waarom geen gratis verzending?
De reden dat wij geen gratis verzending aanbieden, is omdat de kosten gemaakt voor het verzenden nu eenmaal betaald moeten worden. Veel webwinkels berekenen de prijs voor verzenden in de verkoopprijs van de producten, maar dit vinden wij oneerlijk. Niet alleen worden klanten die hun producten afhalen dan benadeeld, ook worden klanten die meerdere producten bestellen benadeeld. In al deze producten zit namelijk een deel verzendkosten berekend, waardoor de klant deze kosten meerdere keren betaald. Wij van BimmerProducts.nl zijn liever transparant over deze kosten.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn afhankelijk van de omvang, het gewicht en het land van bezorging.
Nederland
Postpakketten: € 6,95
Middelgroot pakket: € 9,95
Groot pakket: € 14,95
Extra groot pakket: € 19,95
België
Postpakketten: € 7,95
Middelgroot pakket: € 12,95
Groot pakket: € 22,95
Extra groot pakket: € 29,95
Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Standaard pakketten worden verstuurd met DPD. U ontvangt automatisch een track and trace code welke actief wordt zodra de vervoerder het pakket in het depot ontvangen heeft. Pakketten die buiten de standaard afmetingen voor pakketpost vallen, worden bezorgd door onze eigen koerier. U kunt hierbij denken aan bumpers, frontspoilers, big brake kits en andere grote delen. Voor deze pakketten ontvangt u geen track and trace code, maar u ontvangt op de dag voorafgaand aan de bezorging een notificatie via e-mail of sms-bericht.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Onderdelen die voorradig zijn proberen we binnen een tot vier werkdagen te versturen. Voor België kan dit een werkdag langer zijn. Bij onderdelen met een langere levertijd zal dit vermeld zijn bij het product. Het kan voorkomen dat de levertijd uitloopt door feestdagen, drukte of onvoorziene omstandigheden. Mocht de levertijd onverhoopt niet gehaald worden, dan zullen we u hiervan op de hoogte proberen te stellen.
Ik heb enkel een deel van mijn bestelling ontvangen, hoe zit dat?
Wij beschikken over meerdere magazijnen waardoor het mogelijk is dat uw bestelling vanuit meerdere locaties wordt verzonden. Voor elke afzonderlijke zending ontvangt u een trackingcode.
Ik heb de bezorger gemist, wat nu?
De vervoersdienst laat in de meeste gevallen een briefje achter met informatie over hoe u een nieuwe bezorgafspraak kunt maken.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
Voor de bestellingen geldt een retourtermijn van 14 dagen. De termijn gaat in de dag nadat u de bestelling heeft ontvangen.
Voor het retourneren gelden de onderstaande voorwaarden:
• Het artikel is in ongebruikte staat. Dit betekent niet gespoten, nog niet
bewerkt en nog niet gemonteerd geweest.
• Het artikel is in de originele en onbeschadigde verpakking.
• Gelieve niet op de doos te schrijven.
• Gebruik transparante tape voor het dichtplakken van de verpakking, bij
gebruik van ducttape zal de verpakking beschadigd raken.
Indien de retourzending niet aan de voorwaarden voldoet, kunnen wij uw
retour niet accepteren.
Hoe stuur ik een artikel retour?
Zorg dat het artikel goed verpakt is. U bent zelf verantwoordelijk voor een goede ontvangst van een retour. Het retourformulier op onze website dient u uit te printen en ingevuld toe te voegen in het pakket. Indien deze mist kunnen wij uw retour niet verwerken. U kunt ons adres op de verpakking plakken en hier mee naar een postpunt gaan. Daar zal een label uitgeprint worden.
Moet ik de retourkosten zelf betalen?
Kosten om een product te retourneren zijn voor eigen rekening en risico. Indien het een foute levering betreft, neem dan van tevoren contact op.
Ik wil iets omruilen, hoe doe ik dit?
U kunt contact opnemen met onze klantenservice om het proces zo soepel mogelijk te laten verlopen. Op ons retourformulier kunt u aangeven waar u het product voor wenst te ruilen. U draagt zelf de kosten voor het terugzenden van het product.
Ik heb een beschadigd artikel ontvangen, wat nu?
Schade dient u binnen 48 uur na aankomst bij ons te melden. Dit kan door een email te sturen aan: support@bimmerproducts.nl Wij zoeken een passende oplossing voor u.
Kan ik mijn artikel retourneren in de winkel?
Dit is mogelijk, echter dient u van tevoren contact op te nemen met onze klantenservice om hier een afspraak voor te maken. Houd er rekening mee dat een eventueel vervangend product niet direct meegegeven kan worden. Wij beschikken over meerdere magazijnen op verschillende locaties.
Hoe snel ontvang ik mijn terugbetaling van een retour?
We streven er naar uw retour zo snel mogelijk te verwerken. Dit zal binnen 14 dagen na ontvangst van het pakket in behandeling worden genomen. Nadat uw retour verwerkt is wordt het bedrag binnen 5 werkdagen teruggestort.
Wat is de levertijd van een uitverkocht artikel?
Dat kan erg verschillen en het is op voorhand moeilijk om daar een definitieve uitspraak over te doen. U kunt uw e-mailadres invullen bij het betreffende artikel. Dan ontvangt u automatisch bericht zodra deze weer te bestellen is. U kunt ook vrijblijvend contact opnemen met support@bimmerproducts.nl
Hoe zit het met intracommunautaire bestellingen?
Wanneer u als zakelijke afnemer vanuit België een product via onze website wenst aan te kopen, kunt u uw btw nummer invoeren op de website. Indien het BTW nummer correct is, zal de factuur automatisch met 0% btw worden aangemaakt.
Dit BTW nummer moet op de volgende wijze worden ingevoerd: BE gevolgd door het BTW nummer. Let erop dat u geen spaties of punten in het nummer gebruikt.
Hoe weet ik of de onderdelen geschikt zijn voor mijn BMW?
In de naam en productomschrijving staat vermeld voor welk type de onderdelen geschikt zijn. Indien u twijfelt of een vraag heeft over een product, kunt u contact opnemen met onze klantenservice door een email te sturen aan support@bimmerproducts.nl.
Wat als een onderdeel niet past?
Als het onderdeel niet past doordat het bijvoorbeeld niet voor het goede model besteld is, verkeerd geleverd is of onverhoopt een productiefout betreft, kunnen wij een passende oplossing voor u zoeken.
Let op: Wij vragen van onze klanten de producten te passen voordat deze gespoten, bewerkt of gemonteerd worden. Indien het artikel al gespoten, beschadigd of bewerkt is, is het helaas niet mogelijk een om het onderdeel te ruilen of retourneren.